Vragen zijn er om te stellen niet waar?
Daarom hebben wij de meestgestelde vragen aan onze klantenservice op een rijtje gezet. Wel zo makkelijk. Mis je alsnog iets? Neem vooral contact met ons op!
Bestellen & Betalen & Algemeen
Wanneer mag je je nieuwe aanwinst thuis verwachten
Als producten bij hellosmart op voorraad zijn en je hebt je bestelling voor 16.00 uur geplaatst dan kun je de volgende werkdag de PostNL bezorger verwachten.
Wanneer je aankoop niet bij ons op voorraad is maar wel bij onze leverancier dan komt er 1 dag bij en leveren we binnen 2 dagen
We doen altijd ons best om voldoende voorraad te hebben van al onze producten. Mocht het toch een keer gebeuren dat de levertijd wat langer gaat duren dan laten we je dat persoonlijk weten en bespreken we met je wat je wil doen. Wachten, een alternatief of toch liever je geld terug.
In een winkel kun je voor je iets koopt het product even fysiek bekijken en vasthouden. Dat kan in een webwinkel niet en daarom krijg je van ons 14 dagen om het product thuis te bekijken. Als je binnen die 14 dagen toch besluit dat je het product niet wil houden dan kun je je beroepen op het herroepingsrecht en mag je het terug sturen. Let wel op! Hier zijn wel spelregels aan verbonden
Als je je aankoop wil herroepen dan kun je hier lezen wat je moet doen
Openingstijden Hellosmart | Hellosmart Klantenservice | Hellosmart Support |
Telefoonnummer | 0592 794 125 | 0592 730 915 |
Maandag tot en met Vrijdag | 08:30 – 18:00 | 08:30 – 20.00 |
Zaterdag | Gesloten | 09:30 – 18:00 |
Zondag | Gesloten | Gesloten |
Mail adressen | [email protected] voor algemene vragen over bestelde goederen, aankopen, defecten en dergelijken |
[email protected] voor vragen herroepingen, terug te sturen producten | |
[email protected] voor vragen over het gebruik van onze producten en technische ondersteuning | |
[email protected] voor klachten over de dienstverlening van Hellosmart |
De website en shop zijn uiteraard 24 uur per dag open...
De verzendkosten bij Hellosmart zijn opgebouwd op basis van je bestelling. Bestel je meer, betaal je minder. Top toch?
- Binnen Nederland tot €100,- zijn de verzendkosten €2,95 (Nu tijdelijk gratis)
- Binnen Nederland vanaf €100,- rekenen wij helemaal geen verzendkosten.
- Wil je dat we in de avond je bestelling afleveren? Dat kan en kost €0,29.
- Wil je dat we je bestelling niet bij de buren agfeven maar alleen bij jou? Dat kan ook en kost €0,29
- Leveringen naar België hebben een tarief van €9,-
Bij Hellosmart is bestellen niet iets wat ingewikkelder of langer moet duren dan strikt noodzakelijk. Het gaat per slot van rekening om een warm, gezellig huis.
- Op de website vind je verschillende producten in verschillende categorieën. Daarnaast zijn er producten die getoond worden bij onze blog artikelen.
- Heb je het product gevonden wat past in jou comfortabele woning dan voeg je dit artikel toe aan je winkelwagen. In je winkelwagen is het overzicht van te bestellen artikelen. Ook kan je hier een eventueel ontvangen kortingscode invoeren.
- In de vervolgstap geef je je gegevens in waar wij het artikel heen mogen sturen en op welke manier. In deze stap geven wij ook de verzendkosten op die gelden voor jou bestelling.
- In de laatste stap kan je jou bestelling bevestigen en je betaalmethode selecteren. Kies veilig en snel voor Ideal, of betaal achteraf met bijvoorbeeld Afterpay. Mobiel snel betalen? PayPal is ook beschikbaar.
Op dit moment bieden wij 4 betaalmethoden aan.
Ideal: veilig betalen via je eigen bank. Bij een succesvolle transactie nemen wij je order direct in behandeling.
PayPal: betalen via de website van PayPal waar je zelf je bankrekening/creditcard aan kan koppelen en zo snel en eenvoudig kan betalen. Bij een succesvolle transactie nemen we je order direct in behandeling.
Bank overschrijving: Maak het bedrag over op onze bankrekening via je eigen bankomgeving. Zodra het bedrag is bijgeschreven op onze bankrekening kunnen wij je producten versturen.
Klarna: Achteraf betalen als je de producten hebt ontvangen. LET OP: je betaald aan Klarna. Zij verwerken verder de betaling met ons. Je krijgt een mail van Klarna zodra je kan betalen.
Technische ondersteuning
Alle handleidingen, installatie instructies en andere product informatie hebben we in de webshop bij het betreffende product opgeslagen onder het kopje Handleidingen en Downloads
Bij Hellosmart vinden we dat we niet het alleenrecht hebben op kennis. Je kunt dan ook op meerdere manieren het antwoord vinden op je vragen.
- In het forum hebben we veel tips, trics en andere belangrijke informatie bij elkaar gebracht. Dit doen we zelf maar ook onze klanten dragen hier aan bij. Kijk er maar eens tussen of het antwoord op jouw vraag er ook bij staat.
- Je kunt een mail sturen naar [email protected] als het niet dringend is. We komen dan binnen 2 werkdagen terug bij je met een reactie of antwoord op je vraag.
- Je kunt ook bellen met Hellosmart Support op 0592-794125. We zijn open op maandag tot en met vrijdag van 08.30 tot 20.00 en op zaterdag van 09.30 to 18.00.
Nee, dat kan op dit moment nog niet. We werken op dit moment wel aan een installatie service en verwachten deze in de komende weken te kunnen lanceren. We zullen je hiervan in de nieuwsbrief, op de hoogte brengen. We zullen het ook op de homepage en op Facebook melden als het zover is.
Heb je in de tussentijd vragen over de installatie van je slimme thermostaat laat het ons dan weten. We helpen je graag verder.
Wanneer je een keuze gaat maken voor één van de slimme ledlampen van hellosmart dan is het belangrijk goed te kijken naar de licht warmte. Deze wordt uitgedrukt in graden Kelvin (°K). Sommige lampen kunnen meerdere temperaturen aan. Dit geldt voor de kleur en de tunable wit lampen. in alle andere gevallen is de keuze die je maakt dus belangrijk omdat de lichtwarmte vaststaat.
Bij lichtwarmte geldt dat hoe lager de temperatuur hoe warmer de kleur. Ter vergelijk:
- een kaars is 1.800°K
- een standaard gloeilamp is 2.400°K
- TL-licht is 3.200°K
- Halogeen is 3.800°K
- Daglicht is 5.000°K
Ledlicht ligt dus ook op deze schaal. Hieronder hebben we in een overzicht de opties op een rij gezet die je kan helpen bij het maken van de juiste keuze
2.200°K - Flame
Flame is bij uitstek geschikt voor plaatsen in huis waar je het gezellig wil maken of waar weinig licht nodig is. Denk hierbij aan de slaapkamer of sfeerlampen in je woonkamer
2.700°K - Warm Wit
Deze kleur is de meest gebruikte kleurtemperatuur in huis. Ideaal in de meeste ruimtes waar je geregeld komt en licht nodig hebt
2.200°K tot 5.000°K - Tunable
Deze lampen zijn instelbaar van 2.200 warm wit tot 5.000 wit of daglicht. Met deze lampen kun je iedere sfeer oproepen die je met wit licht kan maken. Zeer geschikt voor bijvoorbeeld eetkamers waar je wil kunnen werken aan de zelfde tafel waar je ook gezellig wil kunnen tafelen
6.500°K - Koel Wit
Bij deze temperatuur geeft de lamp een zeer witte, bijna blauwe kleur. Dit licht is geschikt als opwekkend licht. Over het algemeen wordt deze temperatuur niet aangeraden in de avond maar het kan nuttig zijn wanneer je nog wat moet doen en laag in je energie zit of moe bent.
Je Smart Home apparaten maken allemaal gebruik van een draadloos communicatie signaal om met elkaar te praten. In de meeste gevallen is dat een ander signaal dan dat van je Wi-Fi netwerk. In dit onderwerp leggen we uit wat de belangrijkste verschillende communicatie signalen zijn en wat de voors en tegens zijn.
Zigbee
Zigbee is net als Wi-Fi en Bluetooth een standaard voor communicatie tussen Smart Home apparaten. Op dit moment is Zigbee min of meer de standaard bij de lampen producenten. Onze merken Innr, Trust, Osram communiceren via Zigbee. Als apparaten communiceren met Zigbee betekent dit over het algemeen dat ze uitwisselbaar zijn. Dit betekent dat als je bijvoorbeeld een Philips Hue Bridge hebt je ook lampen van Innr, Osram en Trust kunt toevoegen. In onderstaande tabel hebben we van alle merken van Hellosmart aangegeven in hoeverre ze uitwisselbaar zijn.
Een belangrijk voordeel van Zigbee is dat alle apparaten (nodes) binnen het systeem een dubbele functie hebben. Ze zijn ontvanger en tegelijk ook zender van het signaal. Het grote voordeel hiervan is dat met ieder toegevoegde apparaat je netwerk bereik groter en stabieler wordt. Een ander belangrijk voordeel van Zigbee is dat het systeem werkt met tweeweg communicatie. Dit betekent dat er niet alleen een signaal uitgaat om de lamp aan te zetten maar er komt ook een signaal terug dat meldt wat de status van het apparaat is. Het voordeel voor jou is dat als je op afstand een lamp aanzet je zeker weet dat dit ook gelukt is. er zijn meer voordelen die je kunt vinden in onderstaande tabel.
433 Mhz
Het 433Mhz systeem is vernoemd naar de zendfrequentie die op 433 Mhz zit. Dit systeem heeft aan de basis gestaan van de eerste smart home systemen en wordt nog steeds gebruikt door merken als KlikAanKlikUit en Somfy. Het grote voordeel van 433Mhz producten is het prijsniveau. Het is een ideaal instap product voor mensen die willen beginnen met een smart home met een beperkt budget. Verder heeft het systeem het voordeel ten opzichte van bijvoorbeeld Zigbee dat het bereik binnenshuis veel groter is door de lagere frequentie
Er kleven echter ook een aantal nadelen aan dit systeem. Het is een analoog onbeveiligd signaal en het signaal is één-richting. Dit wil zeggen dat het systeem een signaal afgeeft dat de lamp moet schakelen maar of dat ook echt gebeurt. Verder is het een ster netwerk wat betekent dat alle apparaten aangestuurd worden vanuit 1 plek in huis. De ontvangers sturen het signaal niet door.
Zigbee | 433Mhz | |
Zendfrequentie | 2,4 Ghz | 433Mhz |
Twee-richting | Ja | Nee |
Soort signaal | Digitaal | Analoog |
Soort netwerk | Mesh | Ster |
firmware updates | Ja | Nee |
Prijs | € | €€ |
Veel Smart Home systemen en merken werken met een zogenaamde Bridge voor de aansturing van de producten. Hieronder leggen we uit wat een bridge eigenlijk is en waar hij voor dient.
Wat is een Bridge en waarom is hij nodig.
De naam verraad zijn functie eigenlijk al. De bridge vormt de brug tussen jou, de app die je gebruikt en het internet aan de ene kant en de smart home producten aan de andere kant. De bridge is nodig aangezien smart home producten meestal op een andere manier met elkaar communiceren dan de standaard draadloze verbindingen de in huis voorkomen zoals Wi-Fi. Ook is de Bridge het apparaat dat in verbinding staat met de app die jij gebruikt voor de aansturing van je smart home apparaten.
Waarom hebben mijn smart home apparaten een eigen communicatie signaal?
Er zijn meerdere redenen te noemen maar we noemen er hier een paar.
- De meeste Wi-fi systemen hebben een beperkt aantal apparaten dat je kan aansluiten. Als je daar smart home producten aan toe zou voegen dan kom je als snel verbindingen tekort. Het is dan dus handig om het smart home systeem te scheiden van je gewone Wi-Fi netwerk
- De meest gebruikte smart home communicatie systemen zijn Zigbee, Z-Wave en het oudere 433Mhz. Hoe deze systemen werken leggen we hier uit. Deze systemen zijn gebouwd specifiek voor smart home producten en werken daardoor dus beter. Er zijn meer systemen die gebruikt worden maar dit zijn de meest voorkomende.
Wat moet ik allemaal op de Bridge bedienen?
Uiteindelijk is de bridge een onmisbaar onderdeel van je smart home systeem waar je niet veel mee te maken hebt. Alleen wanneer je nieuwe apparaten aansluit is het nodig om een knop in te drukken als bevestiging dat je daadwerkelijk toestemming geeft dat het apparaat wordt toegevoegd. Verder bedien je je apparaten alleen maar met de app.
Waar moet ik de Bridge ophangen in huis?
Het is belangrijk dat je je bridge zo centraal mogelijk in huis ophangt, zeker als je nog niet zo veel apparaten in gebruik hebt. Hij stuurt een draadloos signaal uit in alle richtingen. Dat signaal heeft een bereik dat voldoende is voor de meeste huizen maar als je hem op zolder ophangt kan het goed zijn dat je een deel van de woonkamer gaat missen.